Grupa Żywiec logo

Wraz z rozwojem sieci odbiorców, Grupa Żywiec zdecydowała się na realizację kompleksowego projektu obejmującego wdrożenie mobilnego systemu obsługi klienta. Projekt miał na celu optymalizację pracy osób odpowiedzialnych za transport zamówień umożliwiając im drukowanie dokumentów księgowych oraz magazynowych, bez względu na czas czy miejsce, w jakim znajdował się dany kierowca. Wszystko to udało się osiągnąć m.in. dzięki mobilnym zestawom składającym się z drukarki, PDA oraz zasilacza.

Jakiś czas temu Grupa Żywiec zaprosiła Infomex do rozmów dotyczących wymiany dotychczasowej infrastruktury na nową. Upływ czasu sprawił, że możliwości wykorzystywanego rozwiązania były niewystarczające - kierowcy coraz częściej zgłaszali przypadki awarii sprzętu, które utrudniały ich pracę, a klient tracił sporo czasu na rekonfigurację oraz naprawę sprzętu, które każdorazowo wiązały się z jego wysyłką do serwisu. Ponadto, działające w oparciu o stare systemy operacyjne rozwiązanie nie współpracowało z nową aplikacją do obsługi zestawów mobilnych wdrożoną przez Grupę Żywiec, a drukarki nie obsługiwały formatu wydruku A4, co było istotnym wymogiem biznesowym klienta. 

Od samego początku projektu, dużo uwagi poświęciliśmy optymalizacji obsługi serwisowej rozwiązania. Kwestią kluczową było zdalne, centralne monitorowanie oraz zarządzanie urządzeniami jak również zapewnienie pojedynczego punktu kontaktu oraz całodobowej obsługi zgłoszeń. Nowe rozwiązanie miało spełniać wymogi co do wygody użytkowania jak również komplementarności gwarancji – klient chciał się uchronić przed ponoszeniem dodatkowych kosztów związanych z dość częstymi mechanicznymi uszkodzeniami sprzętu, spowodowanymi jego intensywną eksploatacją w terenie.

Rozwiązanie

Aby dopasować rozwiązanie do potrzeb klienta, sprowadziliśmy kilka urządzeń do testów. Po analizie, zostały wybrane rozwiązania marki Brother oraz Motorola. Nowa drukarka umożliwiła wydruk dokumentów w formacie A4, również na papierze termicznym co sprawiło, że była ona znacznie mniejsza i poręczniejsza od dostępnych na rynku rozwiązań alternatywnych. Urządzenia PDA zostały objęte gwarancją comprehensive coverage, która pozwoliła Grupie Żywiec uniknąć dodatkowych kosztów napraw wynikających z mechanicznych uszkodzeń. Obok drukarki i PDA, w ramach projektu dostarczyliśmy klientowi specjalnie zaprojektowaną torbę oraz zasilacz. Zasilacz umożliwiał ładowanie sprzętu za pośrednictwem zapalniczki samochodu ciężarowego oraz osobowego – bez względu na napięcie. Torby umożliwiły  poręczny transport zestawu wraz z elementami peryferyjnymi takimi jak dodatkowa rolka czy zasilacz oraz wydruk dokumentów bez wyjmowania z nich urządzeń.

Wdrożenie oraz serwis

W ramach projektu, świadczyliśmy na rzecz Grupy Żywiec usługę całodobowego wsparcia za pośrednictwem naszego ServiceDesk, który umożliwiał bieżące zgłaszanie oraz rozwiązywanie problemów w systemie 24/365, a także gwarantował naprawę w określonym umową czasie. Dzięki MSP – systemowi do monitorowania urządzeń i zdalnej konfiguracji – bez potrzeby wysyłki urządzeń, byliśmy w stanie zrealizować blisko 80% zgłoszeń zdalnie. Takie rozwiązanie znacząco przyczyniło się do poprawy komfortu pracy kierowców Grupy Żywiec.