Infomex wdraża scentralizowany model rozliczeń VAT - SOVAT - dla Gminy Miejskiej Kraków

Nasi specjaliści będą stanowić główne źródło wsparcia informatycznego dla Gminy Miejskiej Kraków w procesie opracowania oraz wdrożenia systemu SOVAT odpowiedzialnego za obsługę konsolidacji rozliczeń podatku VAT. Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, od 1 lipca 2016 roku polskie gminy będą zobligowane do rozliczania się razem ze swoimi jednostkami budżetowymi. System SOVAT zagwarantuje Gminie Miejskiej Kraków zgodność z nowymi zasadami umożliwiając:

  • Sporządzenie Deklaracji VAT przez jednostkę centralną, w oparciu o informacje cząstkowe przekazywane przez poszczególne jednostki,
  • Sporządzenia korekt Deklaracji VAT,
  • Sporządzenia JPK ewidencje zakupu i sprzedaży VAT,
  • Sporządzenia korekt JPK ewidencje zakupu i sprzedaży VAT.

W ramach projektu, nasi specjaliści będą odpowiedzialni za:

  • Wykonanie i dostarczenie analizy przedwdrożeniowej systemu SOVAT,
  • Dostawę, instalację i konfigurację platformy sprzętowej i oprogramowania na potrzeby systemu,
  • Uruchomienie środowiska testowego,
  • Wykonanie, dostawę i wdrożenie SOVAT,
  • Wykonanie wymaganych integracji,
  • Opracowanie i wykonanie testów akceptacyjnych,
  • Wykonanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji systemowej,
  • Przeszkolenie Użytkowników,
  • Administrację techniczną platformą sprzętową i oprogramowaniem.

Wdrożenie systemu SOVAT pozwoli na znaczące usprawnienie procesu przepływu danych niezbędnych do rozliczeń finansowych pomiędzy poszczególnymi jednostkami a jednostką centralną. SOVAT zagwarantuje również spójności danych, umożliwi wizualizację informacji cząstkowych oraz prowadzenie wielowymiarowych analiz. Zgodnie z estymacją Gminy Kraków, w SOVAT pracować będzie co najmniej 1000 Użytkowników!